RCC6 – Salt de Sallent – Santa Magdalena

Des del Càmping sobresurt, al davant, el massís de Sta. Magdalena del Mont, amb el Puigsacalm (1.515m.) el Pic dels Llops (1.486) i encara mes a la dreta, Sta. Magdalena, amb la ermita que li dona nom i l`antena que despunta. L`imatge que veiem es majestuosa, però ens pot confondre: hi ha diverses carenes que aparenten tenir continuïtat i en canvi, estan realment allunyats per enllaçar-les.

Avui pujarem a Sta. Magdalena des de la vesant Nord, per veure el Salt de Sallent. Advertim que aquest camí, dit de Les Escales, no es aconsellable en temps de pluges perquè te punts delicats pel fang. En aquest cas, podem enfilar-nos pel camí dels Matxos, que te l`inconvenient de privar-nos de les vistes de proximitat del salt d`aigua, atès que arriba al cim entre el Sant de Sallent i Santa Magdalena. Per tant, ens faria recular una estona per anar al salt i tornar.

Donem per fet que podem pujar per Les Escales: amb vehicle, des del Càmping, anirem a Sant Privat d´en Bas fins a punt d`entrar a la plaça de poble. Seguint els indicadors, seguirem a l`esquerra per una pista que creua el riu Gurn i pujarem fins al cim de l`Area de Picnic dels Pins. Just en la bifurcació on la pista que senyala Can Turó. Aquí deixarem el vehicle per iniciar la caminada: seguirem la pista drecera per anar a buscar el peu del Salt de Sallent. A pocs metres a l`esquerra, trobarem l`inici del Camí dels Matxos, que hem comentat. Nosaltres seguirem endavant, entre boscos i fagedes, creuarem els rierols que es formen sota el salt. L`espectacle visual i sonor d`aquest indret, es proporcional al cabdal d`aigua del salt.

ruta-salt-sallent_8

Aviat ens enfilarem el camí de Les Escales fent ziga-zaga per un costerut sender que ens deixa veure, de tant en tant, l`aigua saltant els 80 m. verticals de paret nua. Reiterem que el camí es delicat, amb algunes cordes per assegurar-se: s`han de guanyar 100 m de desnivell enfilats paral·lels al salt. Una vegada a dalt, trobarem a l`esquerra el cim del Salt de Sallent amb els rierols que neixen de la zona de Platraver. Les vistes son per emmarcar, sobretot si l`aigua es abundant i fa bramar el bosc!.

Creuarem el rierol i seguirem per camins i pistes de bon fer, cap a Santa Magdalena. A l`esquerra trobarem el final del camí del Matxos i mes endavant, les cingleres que en esllavissades, bloquegen el pas de vehicles. Al final de la pista, a l`esquerra, ens indiquen el camí de Les Olletes, per on baixarem. A poca estona, ja arribem a la Quinta de Santa Magdalena, un bonic paratge de pastura que s`enfila sota el Puig Cornelis (1.360m) amb les antenes de telecomunicació al cim de una impressionant cinglera. En aquest punt, als volts de Nadal, la gent de Joanetes il·luminen una espectacular estrella que en gaudeix tota la vall.

Estem en un mirador privilegiat del sector nord-est de les comarques gironines i molt especialment de la Vall d`en Bas, Les Preses, la Zona Volcànica i l`Alta Garrotxa. En un dia net i uns bons aparells, podreu visualitzar detalladament el Càmping.

Al peu de la Quinta, hi ha l`ermita de Santa Magdalena i el refugi que administra l’ajuntament de la Vall d`en Bas. Davant, com dos guardians, s`imposen Les Agulles i el Cap del Home. No ens estrany de veure sorgir de les cingleres algun excursionista: son els mes agosarats, que s`atreveixen a enfilar-se pel camí dels Ganxos, via ferrada que neix a Joanetes.

Per tornar, baixarem pel Camí de les Olletes, enmig de boscos, on trobarem l`oratori enclavat a la pedra. Mes avall, Can Turó i a poca estona, el nostre vehicle. Us aconsellem de fer una parada a la Plaça de St. Privat: es un encant!.

Autor: daniel t.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *