RCC4 – Puigsacalm per Platraver

Pujar al Puigsacalm es una fita engrescadora per qualsevol que dona una ullada des del Càmping. Es pot fer en família, en mitja jornada i podem accedir-hi des de diversos punts. Avui farem una ruta des de la vesant Sud de la serralada de Santa Magdalena, per Platraver. Es mes planer que el del Coll de Bracons (RCC7)que també oferim.

Amb vehicle sortirem del Càmping en direcció a St. Privat d`en Bas. Tot just al final de la plana i les primeres cases de St. Privat, a la dreta hi ha l`inici de la carretera a Vidrà. Ull amb la carretera perquè te desnivells pronunciats i corbes delicades. El paisatge canvia a mesura que ens enfilem fins a Collfred on entrarem a la vall de Vidrà. Sota la carretera s`albira el petit nucli de Ciuret i abans d`arribar-hi, a l`esquerra s`indica la ruta que farem. Deixarem el vehicle per iniciar la caminada, per pista fins al coll de Ciuret, on al davant, veurem la masia de Platraver, que com el seu nom indica era un pas entre aquesta part de La Garrotxa i la d`Osona.

Un aspecte a tenir en compte es l`estat del terreny: si està enfangat, millor seguir l`itinerari del caire (a Puig de Miralles, que proposem pel retorn) per evitar el pas en trams de camins on les vaques, tot pasturant, els hauran deixat impracticables per caminar-hi. Si no es el cas, seguirem per les pastures pel costat de la masia i gaudirem de uns paratges atractius mentre anem guanyant altura fàcilment. Arribarem als Rasos de Manter pel cim de Font Tornadissa.

ruta-puigsacalm

Des d`aquest punt al Puigsacalm no hi ha perill de perdre`s perquè trobarem altres excursionistes que han pujat pel Coll de Bracons, el camí esta ben marcat i a no ser que la boira (que hi sovinteja) ho dificulti, aviat estarem als peus del Puigsacalm. Quatre bufets i farem el cim.

Estem a 1.515 m. i amb una panoràmica excepcional que convé gaudir: la Vall d`en Bas a sota; Les Preses i el Càmping també els veureu arrecerats sota Xenacs i la serra de Finestres. Mes enllà, l`Empordà i el mar Mediterrani. A la dreta, el Gironès i la Selva interior fins al Montseny i Montserrat. Mes a Ponent, el Cabrerés i la plana de Vic (molt sovint amagada sota la boira) i al Nord, l`Alta Garrotxa i els Pirineus. Si el dia es net, l`espectacle es immens!.

Tornarem pel mateix camí fins al Coll de Manter, des de on podem pujar al Puig de Miralles per gaudir-ne de les vistes dels paratges de Vidrà, del Ripollès, i fins al Pedraforca i el Cadí al fons. Si ens fa mandra, sempre podem seguir l`itinerari per on hem pujat, fins al cim de Platraver, remuntar per pista al Coll de Ciuret i baixar fins al vehicle.

De tornada, valoreu de parar-vos a la masia de Collfred per si us convé tastar llonganissa artesana i curada en aquestes altures i temperatures… La Garrotxa i Osona es territori amb antics mestres en l`elaboració de productes del porc. En masies enlairades i amb corrents d`aire determinats, aquells artesans van crear tot una economia que ha anat creixent i derivant a l`industria càrnia tant potent que te aquesta zona.

En qualsevol cas, si hem fet el cim del Puigsacalm, ara des del Càmping be ens mereixem una bona llesca de pa amb tomata amb pernil, llonganissa o botifarra!.

Autor: daniel t.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *