RCB6 – Les Ermites del Corb

Us proposem una pedalada per visitar la vall de El Corb i les dues ermites: St. Miquel i St. Martí, tornarem pel Bosc de Tosca i la Via Verda. Per tant, es una ruta per gaudir de paisatges variats, tots amb encant per poder fotografiar generosament.

Iniciem la ruta des del Càmping cap al nucli de Les Preses i a la zona industrial. Iniciarem la carretera del Corb, remuntant la pujada fins al veïnat de Pocafarina que deixarem a l`esquerra per seguir la carretera que serpenteja la vall, sota la serralada que hi despunten, primer, el volcà Racó, desprès en mirador de Puig Rodó, els Marbolenys, Roca Vidal, Rocalladre..

Ruta bicicleta les ermites del corb

La vall de El Corb, es un dels paratges mes interessants del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa perquè mante tot l`encant de zona rural traspuant tranquil·litat, pau i vitalitat amb les masies, els conreus i les pastures, integrades al territori. Òbviament aquest harmonia no es fruit de la casualitat, sinó que es conseqüència de accions publiques i privades regular l`urbanisme i per dotar de bons serveis a les activitats que s`hi desenvolupen: els camins endreçats, un bon subministrament elèctric i d`aigua potable i recolzament a els propietaris i masovers.

sant-miquel-del-corb
Els remats donen fe de l`excel·lència de la carn que es pot comprar a la carnisseria. L`aprofitament forestal te molt present que el paisatge forma part de la riquesa i la qualitat de vida de l`entorn. Pedalarem fins a les vistes de La Fageda d`en Jordà, que ens queda al davant, nosaltres en enfilarem cap a l`ermita de St. Miquel: potser bufarem per arribar a la casa de l`Antiga. Aquí neix la pista de BTT que ens portarà a l`ermita.

Al arribar a St. Miquel veureu que haurà valgut la pena per l´ encant de la seva construcció i de l`entorn. D`origen segurament preromànica, ja es citada al 952 (vegeu ressenya de la ruta RCC2). La senzillesa del romaic que gaudeix ja ens indica l`antigor i l`austeritat que va mantenir.

Tornem a l`Antiga si seguirem la pista direcció Est que amb quatre pedalades ens situa en un indret especial: en una reconada del bosc, envoltat de faigs, s`hi abriga l`ermita de St. Martí, amb l`escalinata de pedra fins a la porxada. Una imatge que ens captiva i que cal guardar!. I un silenci acollidor que permet gaudir del clapoteig de la font i en convida a fer-ne un glop fresc a l`estiu. Estem en un dels indrets mes estimats de la comarca: respectar-lo es la millor manera de valorar-lo.

Baixarem per la pista cap a Els Camps (de Dalt i de Baix) i fins a retrobar la carretera asfaltada. Recularem fins al mas de La Quintana per dirigir-nos cap a Olot per un itinerari que convida a parar per gaudir del paisatge de la vall, que anirem deixant per entrar a fagedes, fins arribar a una hípica. Aquí, ens decantarem al Sud per un corriol de parets seques i artigues, típiques del Bosc de Tosca, fins al veïnat de Pocafarina, on pedalarem per l`Avda. de la Zona Esportiva.

Creuarem la carretera de Vic a Olot per un semàfor i entrarem a la Carretera Vella, direcció Sud fins al veïnat de la Caseta on trobarem la carretera de la Pinya. Un farem un tram, girant en direcció ponent fins arribar a l`encreuament de la Via Verda Olot-Girona. Estem a Codella. Tornarem al Càmping planejant pel Pla de Les Preses en la Via Verda.

Autor: daniel t.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *