RCB3 – Un tast de la Fageda

Farem una pedalada per gaudir de una matinal plàcida fins a la Fageda d`en Jordà!. Sortim del Càmping Les Preses Natura, baixem al nucli de Les Preses i ens dirigim a la zona industrial. Llavors girem a la dreta ( direcció Llevant) per pujar al veïnat de Pocafarina (cada municipi tenia el seu…). Seguint la carretera principal entrarem en un paratge esplèndid. Potser convé fer una parada per donar una ullada al paisatge. No fos cas que passéssim per alt que estem sota el volcà Racó, que inicia la serralada amb el Puig Rodón (mirador de la zona volcànica) continua pel Marboleny, Penya d`en Vidal, Rocalladra i al final, Finestres i Rocacorba.   Al altre costat, el bosc de faig que ens deixa veure els Pirineus.

Davant nostre s`estén una vall que ens captivarà per l`harmonia del seu paisatge: camps ben conreats, masies perfectament lligades al entorn, pastures amb ovelles, cavalls i vaques. Segurament ens passarà pel cap, que hi ha bestiar que te sort: qualsevol estigui a la granja!.

El Corb a la Garrotxa

A la vall de El Corb tot plegat respira naturalitat. Ens convida a relaxar-nos i a respectar el silenci i l`harmonia de l`entorn. Un altre dia, hi farem la Ruta de les ermites.

Al fons de la vall hi endevinarem el bosc de faig i els volcans que s`hi amaguen. Pedalarem fins al final de la vall i ens enfilarem cap a La Fageda. Un pujada sobtada, on deixem la carretera asfaltada i comencem a pedalar sobre terra volcànica: estem a la Fageda d`en Jordà. Ens ve a la memòria el poema de Joan Maragall:

Saps on és la fageda d’en Jordà?
Si vas pels volts d’Olot, amunt del pla,
trobaràs un indret verd i pregon
com mai més n’hagis trobat al món:
un verd com d’aigua endins, pregon i clar;
el verd de la fageda d’en Jordà.

El caminant, quan entra en aquest lloc,
comença a caminar-hi poc a poc;
compta els seus passos en la gran quietud
s’atura, i no sent res, i està perdut.

Li agafa un dolç oblit de tot el món
en el silenci d’aquell lloc pregon,
i no pensa en sortir o hi pensa en va:
és pres de la fageda d’en Jordà,
presoner del silenci i la verdor.

Oh companyia! Oh deslliurant presó!

A la Fageda es fàcil de perdre`s. Avui en farem un tast curt, però suficient per poder copsar tot l`encant de l`indret. A més, passarem per una zona de Reserva Natural, abans de sortir en direcció Olot. Baixarem lleugers per les Terres d`en Salgues cap al Triai. Davant veurem els Pirineus, i a la dreta, Batet. Passarem davant la Font I Aiguamoixos de la Moixina. Pedalarem fins al Museu dels Volcans (Parc Nou) i iniciarem el retorn per la Via Verda “Ruta del Carrilet Olot-Girona”. Pel camí, ens podem fixar amb el Parc de Pedra Tosca (actuació mereixedora de un “Life” de la Unió Europea a l`any 2003). Deixem el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa per entrar al Pla de Les Preses i la Vall d`en Bas voltats de muntanyes: a l`esquerra Xenacs, a la dreta Puigsacalm, davant la serra dels Llancers i al mig, el poble de Les Preses, on ens espera el Càmping Les Preses Natura per posar punt final a la pedalada.Camping Natura Les Preses

Descàrregar la ruta de la Fageda

Autor: daniel t.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *