RCC8 – Rocalladre

Us proposem una excursió divertida i fàcil, per poder fer amb família amb tres hores. Per acostar-nos al camí, proposem accedir amb vehicle a l`Area Recreativa de Xenacs (ARX) per la pista pavimentada. Cal assegurar-se que esta oberta ( ho es als caps de setmana i a l`estiu, diàriament).

A mitja pista ens indiquen que estem als Emprius de Les Preses, dintre el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, entre fagedes exuberants i espectaculars vistes de la plana. Un com a l´ARX iniciarem el camí que neix al costat de mateix del Bar-Restaurant-Punt d`Informació. Ens enfilarem pel caire fent els primers trams costeruts en mig de roures i alzines fins al Serrat de les Aulines: aviat es tornarà mes planer mentre anem voltant el Puig Bronzer, que deixem a l`esquerra.

El camí es desbrossat i ben indicat: tant pel municipi de Les Preses com pel Parc Natural (ruta a Colltort i Fontpobra). Aviat arribarem a les Basses de Detrés, que en gaudeixen, sobretot, els senglars. Entrarem als Marbolenys, espai d`especial interès forestal i cinegètic. Els camí serpenteja en la boscúria, ens deixa endevinar que passem pel cim de El Corb. No es difícil imaginar com de feréstec devia ser en els temps que hi sovintejaven els bandolers, camí del seu amagatall, que ara anem a visitar.

Pas dels Marbolenys

Passarem davant la cruïlla del sender que baixa a Coll de Bas, seguirem fins una bifurcació on s`ens recomana desviar-nos pel camí de l`esquerra que passa per una fageda amb forta pendent. Suggerim de fer aquest tram de tornada i passar pel caire on trobarem un lloc esplèndid per visualitzar la Fageda d`en Jordà. Remarquem que aquest tram es un espai de Reserva Cinegètica i per tant, que convé respectar-ho!.

Iniciarem el descens fins al Baixant d`en Camps. Aquest punt ens servirà de referència: 300 m. mes endavant, seguint el camí per sota de Penya Vidal, en un punt difús i màgic, endevinarem ( o no…) la baixada que ens condueix a la cova de Rocalladre.

Agraireu portar el GPS amb el track que us ofereix el Càmping L.P. Natura, perquè no serieu ni la primera ni la centena persona que no sap trobar la cova i ha de tornar decebut. L’aproximació, es de baixada: a uns 250 m., millor caminar amb precaució perquè l`indret te poques referències, hi ha matoll i l`entrada, es una esquerda a la llosa, sovint camuflada entre bardisses.

Un cop a la cova, sereu induïts per dues temptacions irresistibles: explorar l`indret (cal portar llanterna per observar les cavitats) i l`altre, fer volar l`imaginació per situar-hi l’escamot de bandolers capitanejats pel temut Ramon Felip, que als anys 1841-2, va fer tremolar pairalies de la Garrotxa, el Collsacabra i el Ripollès. En amagatalls com Rocalladre els trabucaires podien retenir-hi els segrestats mentre gestionaven el rescat i aixoplugar-se amb certa comoditat i seguretat.

Vegeu el document TRABUCAIRES I LLADRES DE CAMÍ RAL AL COLLSACABRA

Cingles del Corb

Per tornar, farem el camí cara nord, per la fageda de sobre El Corb, passant per la font dels Cingles i fins al collet de Puig Rodó. Seria imperdonable que, en un dia clar, tinguéssim mandra de arribar el cim: es un privilegiat Mirador de la Zona Volcànica, del Pirineus gironí i l`Empordà fins al Mediterrani. Desprès, arribar a l`ARX, son quatre passes i de baixada!.

Tanmateix podeu ampliar la ruta, si la voleu fer a peu des de Les Preses: en aquest cas, es podria fer l`itinerari de la RCC1, enfilant-nos pel camí al Volcà Racó fins l`Area Recreativa de Xenacs, anar a Rocalladre i baixar per les Barrincoles.

Veure la ruta a:  http://www.campingnatura.cat/activitats/rutes-a-peu/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *