RCC1 – Caminada pel cim de Les Preses

El nucli urbà de Les Preses esta arrecerat sota la muntanya que l`abriga a Llevant. De fet, es un massís format pel volcà Racó, a la part mes al Nord, Xenacs al mig i Murrià al Sud. El Pla de Les Preses que conforma la vall d`en Bas, s`obra cap a Ponent fins a Santa Magdalena, coronada pel Puigsacalm. Com si fos un amfiteatre, el poble esta situat a la platea. Centenars d`alzines i roures s`enfilen muntanya amunt creant el cercle natural.

L`excursió que farem ressegueix mig “amfiteatre”, la meitat esquerra. Prepareu les cames i la vista: els corriols (ben senyalitzats i fresats) son costeruts!. I les panoràmiques no ens les poden perdre…

caminada-arxIniciarem la ruta sota el Càmping Les Preses Natura, al peu de la piscina municipal. Caminarem en sentit del rellotge. El sender que ens puja fins al volcà Racó forma part del GR2, enfilant pel coll del Ferragut amunt fins a planejar per una fageda encantadora. Sortint del corriol, ja albirem el crater del volca Racó i els Pirineus al fons.

Fent cas a un indicador de rutes, deixarem el GR2 i ens enfilarem cap al cim de caire. Just a dalt, ens decantarem a la dreta per seguir pujant cap a Xenacs: es un tram del conegut Camí dels Bous, pas obligat en èpoques antigues perquè el pla de Les Preses era estany. Les alzines, els roures, els grèvols, brucs i algun pit-roig, ens acompanyaran mentre bufem.

Arribat a un punt, hi ha bifurcació de camins, el mes planer (el dels Bous)el deixarem per enfilar-nos pel cami del Caire fins arribar a l`Area Recreativa de Xenacs. L`esforç haurà valgut la pena: un espai creat per l`Ajuntament i l`Escola Taller de Les Preses a la dècada dels 90: l`edifici de bar-restaurant-punt d`informació, es acollidor un ben integrat al lloc. També les zones de picnic amb barbacoes i taules i sobretot els miradors de les Aulines i, sobretot el de Puig Rodó, autentica atalaia de la Zona Volcànica, dels Pirineus i amb vistes a l`Empordà fins a la badia de Roses. Si el dia es clar, gaudireu de paisatges per recordar!.

mirador-puig-rodo

Us aconsellem fer un curt recorregut per la pista asfaltada que es l`accés de vehicles fins al mirador de la vall que us permetrà contemplar tota la vall d`en Bas, el Pla de Les Preses i les muralles muntanyoses dels Llancers, Puigsacalm, fins a Milany i mes al fons, Ulldeter i el Costabona.

Tornem a l`ARX per baixar de dret al poble. Creuarem el camí dels Bous que hem deixat i que segueix cap a la muntanya de Murrià. Nosaltres iniciem el camí de les Barrincoles que baixa ràpid tot fent ziga-zagues. Barrincoles avall, arribem a Can Talaia, per pista baixem a el Pujol i tot just a tocar la casa del Pinell, ens desviem a la dreta i per un camí ens porta al Càmping. A sota , però a quatre passes, ja tenim el nucli de Les Preses. Final d` aquesta ruta: Hauran estat 6,5 Km, amb uns 490 m d’ascensió acumulada. Es recomanable per a tothom, una altre cosa es el ritma que s`hi vulgui donar…

Autor: daniel t.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *